Duo Adamus - Marešová - virtuózní varhany a kouzlo hoboje

Duo Adamus - Marešová - virtuózní varhany a kouzlo hoboje
Úterý 14. 5. | 19:00
Kostel sv. Kláry, Františkánské náměstí, Cheb
150 Kč

Jan Adamus – hoboj, anglický roh, Jiřina Marešová – varhany
 

Program: 

G. Ph. Telemann: Partita G Dur č. 2  pro hoboj a varhany
Jiří Ignác Linek: Preambula 
W. A. Mozart: Adagio KV 580a   pro anglický roh a varhany 
J. S. Bach: Chorálové předehry / výběr 
Arcangelo Corelli: Koncert pro hoboj a varhany                           
Robert Schumann: Romance pro hoboj a varhany op. 94       
Cesar Franck: Soritie in F (L'Organiste) 
Cesar Franck: Priere in e (L'Organiste) 
Camille Saint.Saens: „Labuť“ pro hoboj a varhany

Jiřina Marešová: Varhanní improvizace

Antonín Dvořák: Largo ze symfonie " Z Nového světa" pro anglický roh a varhany
Josef Mysliveček: Sonata II G dur  
J. S. Bach: Sonáta č. 2 pro hoboj a varhany BWV 1031  


Jan Adamus patří k významným osobnostem současné klasické hudby. Jeho činnost směřuje od hry na hoboj, přes dirigování až k hudební vědě. V roce 1977 zazářil v soutěži Pražského jara, kde obdržel první cenu ve hře na hoboj. Prvenství v této soutěži mu otevřelo cestu na významná evropská i světová pódia. Koncertoval např. v Salzburgu (Festspielhaus), v Mnichově (Am Gasteig), v Norimberku (Meistersingerhalle), ve Španělsku, na Kubě, ve Spojených arabských Emirátech atd. Spolupracoval s významnými umělci např. s Josefem Sukem, Jiřím Bělohlávkem, Pavlem Šporclem a dalšími. S Josefem Sukem natočil vůbec první CD v tehdejším Československu. Je prvním hobojistou, který u nás začal využívat techniku tzv. „věčného dechu“, která umožňuje současně se nadechnout i vydechnout. To umožňuje hrát dlouhé pasáže a to bez přerušení. Zajímavostí je, že natočil znělku k „Nemocnici na kraji města“

Jiřina Marešová patří mezi nejzajímavější osobnosti mladé české varhanní generace. Vystudovala hru na varhany na Konzervatoři v Praze ve třídě prof. Josefa Popelky a Hudební fakultu Akademie múzických umění v Praze pod vedením doc. Jaroslava Tůmy. Svá studia si rozšířila na Hochschule für Musik und Theater v Hamburku ve třídě prof. Wolfganga Zerera. Doktorská studia na Hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze, kde v současnosti i působí, završila disertační prací s tématem „Teoretické základy varhanní interpretace“. Od roku 2015 vyučuje rovněž na katedře hudební výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze.
Během svých studií se účastnila mnoha mistrovských kurzů v zahraničí (Německo, Francie, Rakousko, Polsko) zaměřených na stylovou interpretaci staré hudby a varhanní improvizaci. Ačkoliv vždy upřednostňovala spíše umělecké než soutěžní aktivity, v roce 2004 se stala jako jediná dívka finalistkou Mezinárodní soutěže ve varhanní improvizaci v rakouském Schläglu a v roce 2006 semifinalistkou mezinárodní interpretační soutěže Pražské jaro. Pravidelně vystupuje na mezinárodních hudebních festivalech (Smetanova Litomyšl, Teatrum Kuks, Festival barokních umění Český Krumlov, Český varhanní festival, Orlicko-kladský varhanní festival, Varhany znějící aj.). 

Mohlo by vás zajímat…